Hipp hipp hurraaaaa!

För idag är det Mikas födelsedaaaa’!

mika

efit8sep14-18

jul14-19

Tidsmässigt i det stora hela har vi ju knappt känt varandra en myggfjärt ens, men Mika är en av de personer jag gapskrattat mest tillsammans med, ever. Han får mig att skratta hur jävligt jag än mår.
Han accepterar och tycker om mig exakt precis som jag är.
Han tycker om och välkomnar mina barn – självklart, öppet och ärligt. Finns där även för dem.

10882338_812292425479441_3195947891273799642_n

Mika ger mig lugn och styrka och ny ork varje dag.

10686845_759984180710266_8465915042204156563_n

Han är oerhört snäll och omtänksam, ställer alltid upp för den som behöver hjälp.
Sätter alltid andra före sig själv.

Inom honom finns eoner av glädje och skratt och skoj, men också ett oändligt djup med så mycket värme, kärlek, empati och intresse för sina medmänniskor.

Jag är otroligt rik som får dela min tid med dig, Mika.
Jag älskar dig.

***

Sådan är Kärleken,
den kommer fågelvägen,
och vi förstår,
att vi har inga val.
Vi måste ta emot den
som man tar emot en ängel,
som plötsligt landar
i vår tåredal,
vi måste ta emot den
som man tar emot en sägen
och tro med samma tro,
som barnet har.

Sådan är kärleken,
Vi ville välja
– men har inget val.

Bo Setterlind

***

8 reaktioner på ”Hipp hipp hurraaaaa!

Kommentera

