Barmark och fågelflock

Jag blir så glad när jag hittar barmark så här års, det är underbart! Vi var en sväng till Davidshyttan och fikade hos Gunnel och Drutten. Efteråt blev det en liten tur i skogen – härligt med en isfri promenad!

dh1

dh8

dh2

dh3

dh4

dh5

Det är den sista februari idag och vi har rena aprilvädret: ena stunden snöar det från en mulen himmel, i nästa skiner solen och sen snöar det och solen skiner. Så där håller det på.

Jag hade gärna varit ute längre men vinden är hård och iskall idag och det är inte behagligt alls, inte ens inne i skogen.

DH6

dh7

fgl

Nu har jag städat lite i köket och så har fågelflocken fått flytta till fönstret. Om jag nu bara kan hitta en ampellilja eller två också, så blir det finemangs.

Lchf: till frukost idag blev det två stekta ägg, lite bacon, en klick majonnäs och så lite tomat och gurka. Till det drack jag kaffe med grädde i (mjölk i kaffet tycker jag inte om, men grädde, det är mums).

Magen är lugn och nöjd och jag har inget sug efter nånting mellan måltiderna. Sköönt!!

6 reaktioner på ”Barmark och fågelflock

  1. Här har det varit barmark precis hela vintern – som inte har varit nån vinter, rent meteorologiskt sett – vi går direkt från höst till vår! Så jag förstår glädjen .., det är så ljuvligt med barmark när snön legat packad!

    Hälsa majonäsen från mig ,-)

    Gilla

    1. Ja, det är härligt! Jag saknar det att gå i skogen nåt så förfärligt när snön ligger djup!
      När jag blir stor ska jag bli skogstroll på riktigt och bo i en liten liten stuga mitt inne i storskogen. Med uppkoppling, då. :-p 😀

      Gilla

  2. Vilket fint fönster du fick! Nu kan flocken sitta och längta efter våren och sina kamrater flyttfåglarna!
    Sticklingar klarar sig bra i posten om man packar in dem i blött papper, plastfolie och sedan ner i en toarulle. Jag har skickat många sticklingar på det viset på den tiden när jag samlade på pelargoner!
    trevlig lördag!

    Gilla

Kommentera

