Paket!

Jag har fått två fina paket i brevlådan nyligen, från Novita. Häromdagen: deras sticktidning samt garn till ett av projekten i den; de här fina sockorna. Pasteller är inte riktigt min grej, så jag tänker mig present-sockor i pastellgarnet, till någon jag vet skulle gilla det. Det grå kan bli finfina sockor på egen hand, eller så kanske det hamnar i en presentfilt jag virkar, det skulle också bli fint. 7 Bröder är hur som helst ett garn jag gillar. Finfint till sockor, förstås, men annat också.

novita4

novita2

Novitas sticktidning gillar jag verkligen (och det hade jag sagt även utan dessa presenter). Fullsmockade med jättefina mönster, och det känns som de hänger med i tiden långt bättre än andra sticktidningar. Jag har hittat massor med saker jag vill sticka, som t.ex. tröjan i mitten i bilden ovan. Ja och den till vänster med. Här kan du se alla mönster i tidningen.

novita3

novitamich

Michelin ville förstås också kolla in. 🙂

novita1

Detta är alltså vårnumret. För ett tag sedan fick jag höst/vinter-numret och det är lika fint det. Många fina mönster. Mycket flätor.

novita6

novita7

Med det numret fick jag tre nystan av ett nytt garn: Novita Suomivilla (Finnish Wool). Jag har inte bestämt vad det ska bli av det än; kanske ett par vantar? Riktigt fint är det, garnet. Kanske köper jag mer sen och stickar mig en kofta i det. Gärna i den grå.

Tack snälla Novita!

En reaktion på ”Paket!

  1. Spännande med paket, vem vet vad som kan dyka upp;-), bäst att du håller utkik:-). Så fina garner, vårlikt härligt och grått är alltid fint.

    Gilla

Kommentera

