Nackdelen med att bo på en grisfarm…

Oftast går vi längs den fina lilla traktorvägen mellan åkrarna här på gården, men för att komma dit måste man passera en av ”ladorna” och vid den finns en sån där rund gödselbehållarsak. En alldeles vanlig dag får man knipa igen näsan ordentligt när man går förbi den men sen går det bra igen. Ikväll var dock bonden där och tja.., rörde om i grytan… Vi tog en annan rutt den här gången… Fortsatte ner till ”stora vägen” och gick mot en liten miniskog mellan två fält. När vi kom fram dit visade det sig att just ett av de fälten var målet för kvällens gödselspridarsväng! – så vi vände och gick samma väg hem igen.

Inte så mysigt, men men. 3,5 km till till dagens promenadtotal blev det i alla fall. Jag försöker få till åtminstone 5 km varje dag. Det hjälper ryggen. Tyvärr har jag börjat halta igen, vet inte varför. Det gör inte ont, men det blir lite jobbigare promenader.

kvp1

kvp2

kvp3

Så här mörkt ute var det inte, det blev så p.g.a. motljuset, men vackra bilder blev det ju.

kvp4

Haft besök av Pia idag. Såå roligt! Humöret åkte upp många nivåer. 🙂

11 reaktioner på ”Nackdelen med att bo på en grisfarm…

    1. Tack!! 🙂
      Jag fotar mycket med min telefon just nu, en Samsung Galaxy S5.
      Bilderna i de senaste dagarnas inlägg är tagna med den, med undantag för de i inlägget före detta (Presenter).
      Jag har också en Canon 400D med några olika objektiv. Det objektiv jag använder allra mest är ett Canon EF 35/2,0.

      Gilla

      1. Tack för snabbt svar. Jag har en galaxy s4 som jag inte alls är nöjd med när det gäller kameran. Ute tar den ganska ok kort men inne är den under all kritik helt omöjligt att få bra skärpa i bilderna. Vill så gärna ta fina bilder för jag har precis blivit mormor till en underbar liten tjej. Kram och tack för en trevlig blogg.

        Gilla

      2. Detta är min första Samsung så jag kan bara jämföra med min iPhone 4s som jag hade innan, som tog urkassa bilder. Jag är jättenöjd med min S5. 🙂

        Förstår att du vill fota MASSOR nu! Grattis till lilla barnbarnet!! 🙂

        Och tack för snällorden!

        Gilla

  1. Det där med grisskit känner jag igen, då vi hade en grisbonde som närmaste granne där vi bodde tidigare.
    Vad skönt att du kan gå så långt. Jag går dessvärre bara nån km, men skulle behöva gå betydligt längre.
    Kram/Kicki

    Gilla

    1. Mm, det doftar iiinte rosor. 😀

      Jag kan gå långt utan större problem, och jag kan stå rätt länge. Tack och lov. Det är vridmoment, lyft, resa sig från sittande och liggande osv som inte fungerar.

      Kram!

      Gilla

    1. Absolut. Och vanligt gödsel har jag inga problem med. Men grisdoft…det är nåt alldeles extra det. 😀
      Jag bor ju smack mitt på grisfarmen så det doftar ofta…mindre gott.., men man vänjer sig. Men när man går förbi preciiis där de har skiten, bokstavligt talat, då får man knipa igen näsan.

      Gilla

Kommentera

