Somliga dagar kan liksom inte bli fel

var1

Idag är en sådan dag.
Den började med frukost tillsammans med nyblivne 18-åringen, som är skolledig idag.
Toast och prat och skratt och paket.
Långsamhet. Gott om tid. Tillsammans.

Sedan en stunds stickning ute i solskenet, med bl.a. detta i öronen (jag älskar Sveriges Radio, och speciellt P1!) tills jag blev jättesömnig. Då gick jag in och tog mig en tupplur.

var2

ck1

Frampå eftermiddagen blev vi hungriga och en del av sonens födelsedagspresenter – kniv och förkläde – invigdes när han fixade middagen.

ck2

ck3

Chorizo, färsk ingefära, färsk chili, vitlök och gul lök stektes i olivolja.
Sedan vändes gurkmejakryddat ris ner, samt kidneybönor och cocktailtomater.

maten

Smakrikt, kryddstarkt och jättegott!!

vgn

Nu har Qvick och jag varit på promenad i den fina kvällen så nu är vi lite skönt slöa.

Att ryggen blivit sämre, det väljer jag att inte tänka så mycket på. Inte idag.
I slutet av maj blir det äntligen MR.

3 reaktioner på ”Somliga dagar kan liksom inte bli fel

  1. Det låter alldeles underbart! Och han verkar vara en riktig mästerkock. Jag gissar att det finns ett visst intresse för matlagning med tanke på presenterna 🙂
    Hipp hurra för Chrille på artonårsdagen!

    Gilla

Kommentera

