Så blev den, lilla restgarnskoftan

lillkoftan

Stickad av småsnuttar jag hade liggandes. De gröna är Debbie Bliss Fez och de gråa är två olika alpackagarner: Sandnes Alpakka och ett okänt. Jag har använt stickor 3,75 mm till kroppen och 3,5 mm till resårerna.

Jag utgick från Claras fina regnbågskofta i antalet maskor jag lade upp (1 år) samt de förkortade varven i nacken, sen stickade jag lite som det föll sig från det. Koftan är så mjuk, så mjuk!

trottnos

Qvick bryr sig inte ett dyft om små koftor. Han vilar gott i mattes säng efter en härlig förmiddagspromenad.

3 reaktioner på ”Så blev den, lilla restgarnskoftan

Kommentera

