Hjälp Elisabet hjälpa!

Min fina underbara vän Elisabet åker nästa vecka till Ghana för att hälsa på sin dotter som jobbar där. De ska bl.a. till ett barnhem och till barnhemmet tar de väldigt gärna emot hjälp. Både i form av kläder och dylikt, men även pengar.

11010548_10153088024014652_3470182997415122503_n

Antingen kan man sätta över via bankgiro: Bgnr 149-0176 eller så kan man swisha till nr: 1233681046.

Jag har swishat ett litet bidrag, långt mindre än jag skulle vilja men sådan är nu min ekonomiska situation. Men, jag tänker som så, att om vi är många som ger en liten slant..? Många bäckar små, ni vet!

Så, kom igen nu, finingar! 🙂 Jag utmanar alla som kan att bidra med 100 kr!

(Och kan du inte 100 kr, så kanske 50 eller 20? Alla pengar kommer till stor nytta!!)

Detta är en underbar chans att verkligen hjälpa och göra gott i den här världen, på ett väldigt direkt sätt! Jag känner Elisabet sedan många år (tror vi träffades första gången 2005 eller nåt sånt, kan det stämma Elisabet?) och hennes dotter har nu varit på plats i Ghana i flera månader och vi har fått ta del av så många underbara bilder därifrån. Glada, fantastiska barn, som verkligen inte har mycket i den här världen. Nu har vi en chans att bidra och göra deras vardag lite bättre!

Många bäckar små… Kan vi inte skapa en hel flod tillsammans?

10 reaktioner på ”Hjälp Elisabet hjälpa!

  1. Bra initiativ!
    Jag har nu Swichat ett litet bidrag.
    Nu hoppas vi på många bäckar små…
    Hälsningar från Monica i Torsby

    Gilla

Kommentera

