Klockan fyra en måndagsmorgon

Vaknade klockan fyra och helt hopplöst var det att somna om, så här sitter jag nu.
Kaffebryggaren puttrar och solen skiner. Och så blåser det. Förstås.

Kroppen tycker nog att idag är sjukdag. Vi får se hur det blir med den saken. Jag har inte lust alls med det. Att vara sjuk, alltså.

Huvudet dunkar och hugger och resten är stel, ryckig och öm, så helt fel har den väl inte. Men ändå.

Jag ska i alla fall börja dagen med kaffe och, när han vaknar, veckans avsnitt av Game of Thrones tillsammans med Chrille. Sen får vi se.

trotthund

Hunden min är inte av den morgonpigga sorten. Alls.
Kliva upp NU? Är du galen, människa!

Ingen kommentar, sa jag. Sov du.

2 reaktioner på ”Klockan fyra en måndagsmorgon

  1. Haha, sådär är Cosmos om kvällarna när man ska ta sista kvällsrundan. Han liksom trycker ner sig i sin bädd och ser plötsligt ut att väga flera ton. Och om man går fram och försöker lyfta lite på honom blir han alldeles lealös 😀
    Trist nog för honom är både hussen och matten rätt envisa. Ingen av oss är ju värst sugna på att kliva upp runt tre när han kommer på att det kanske hade varit lite bra att gå ut och kissa i alla fall…

    Gilla

  2. Drygt är vad det är…vi går omlott då, jag tittade sista gången på kl 2.15…så är det när man ska ligga o lösa alla världsliga problem. Och det blir ett stort problem när kl ringer 5.45!!!. Mina chihuahua ställde sig på trappan o sa- nää tror inte det!!- när det regnade i morse…o försökte springa in i bädden igen. Riktiga myspysare 😃

    Gilla

Kommentera

