Onsdags-EFIT

Idag är det EFIT, d.v.s. man tar ett foto i timmen. Fler som deltar hittar du här.

efit17juni1
07:00
Slår upp ögonen. Detta är min utsikt från sängen.

efit17juni2
08:00
Kvar i sängen (svårt att gå ifrån en sån här mysing) men har tagit mig upp i sittande i alla fall.
Det svåraste på hela dagen är att ta sig ur sängen på morgonen, när ryggen varit i ungefär samma läge en hel natt. Aaj!

efit17juni3
09:00
Kaffe!! Har lite småbråttom så det får bli den snabba varianten.

10:00
Då var jag på ett möte och kunde inte fota.

efit17juni4
11:00
Då har jag just parkerat hemma på gården igen. Och undrar var både solen och värmen håller hus. Här är den i alla fall inte. Men jag tänker också att åh vad jag tycker om att bo just här!

efit17juni5
12:00
Då har jag tänkt mig stickning och Sense8 en stund, men tji fick jag. Piller & vila.

13:00 och 14:00
Då sov jag.

efit17juni6
15:00
Jag städar lite försiktigt.

efit17juni7
16:00
Vilopaus. Jag dricker kaffe. Qvick  roar sig med ett tuggben.

efit17juni8
17:00
Då kommer regnet och jag får sällskap i soffan:

efit17juni9

efit17juni10
18:00
Kryper upp i soffan med boken och en mugg kaffe. Regnet smattrar mot fönstren.

efit17juni11
19:00
Ser på Sense8 och stickar på döskallesockorna.

efit17juni12
20:00
Då är vi ute på promenad i regnet. Jag tycker det är ganska mysigt. Det tycker inte Qvick.

Bläää, matte, det är ju blött ju!
Bläää, matte, det är ju blött ju!

efit17juni14
21:00
Jag tittar på Sense8, med finaste myssällskapet. 🙂

efit17juni15
22:00
Bara ett avsnitt till… Jag gillar verkligen, verkligen den här serien!
Detta får bli sista bilden för idag, jag misstänker att det blir piller & godnatt snart.

12 reaktioner på ”Onsdags-EFIT

    1. Haha, jo jag vet hur förtjust du är i det… 😉

      Inte lika gott som riktigt, nej, men om man vill ha snabbt och bara en kopp, då funkar det finemangs. 🙂

      Gilla

    1. Den är ju så totalt annorlunda, jag blev rätt paff.
      Den är så väldigt.., enkel nu. Så olikt alla andra varianter du haft. 🙂

      Jaha ja, men kan ni ge tillbaka den då?? Den är min!! Haha 😉

      Gilla

  1. Vilken idyll att vakna med syrener utanför fönstret och en gosig katt intill! Inte lätt att gå upp då!
    Hoppas du mår bättre efter piller & sömn.
    Stackars Qvick, inte roligt när matte släpar ut en i regnet!

    Gilla

  2. Hade någon sagt, för tjugo år sedan, att jag skulle bo i närheten av Fjugesta och kalla det för himmelriket på jorden, då hade jag skrattat rått. Vackra Lekeberg!

    Gilla

  3. Så fint du bor! Synd att ryggen ska bråka med dig…
    Har Qvick fått namn efter sin personlighet, då heter katterna
    säkert Slumra och Sussa 🙂 för de sover mest hela tiden!

    Gilla

Kommentera

