Vattenpark Lillån, Fjugesta

vattenparklillan1

Ikväll har vi gått en promenad i Vattenpark Lillån i Fjugesta. Det var första besöket och det blir definitivt fler. Jättefint!

vattenparklillan2

Egentligen var jag sugen på en lång promenad och hade siktet mer inställt på något av motionsspåren, men sen for vi förbi parken och jag bestämde mig för att det var dags att kolla in den så så blev det.

Promenaden blev bara 1,36 km – och då fick vi gå två varv 😀 , men det var så vackert och så mysigt så det gjorde inget.

vattenparklillan4

Det finns bänkar här och där, och åtminstone en grillplats, och jag blev förvånad över att det var så få människor där (det var bara jag och två andra, hundägare de också). En sån jättevacker plats, centralt dessutom, en sån fin kväll!

Kliv ur sofforna för 17! Ut med er! Ät kvällsmaten/fikat ute istället! Glo på tv kan man ju göra hela vintern sen. Jag fattar det inte. Det är sommar nu, äntligen. NU!
Och allt det här, det är alldeles gratis och det är härligt och man mår så bra av det!

vattenparklillan5

Det var en finfin stund och det blir alldeles säkert fler promenader där. Och tänk hur perfekt det vore med en stickpicknick där?! 🙂

Liite irriterad på mig själv blev jag när jag först när vi var hemma igen kom på, att det finns minst en cache gömd där. Suck! Nå, det blir ett uppdrag för nästa promenad där!

vattenparklillan3

vattenparklillan6

vattenparklillan7

vattenparklillan8

vattenparklillan9

vattenparklillan10

Det var lite besvärligt att gå, men skönt ändå att komma ut och röra på sig. Och det måste jag, även om det gör ont. Ryggen mår inte bättre av att vara stilla. Promenera är egentligen det enda som faktiskt inte är något större problem. Sitta, ligga, resa sig, lägga sig ned, lyfta, vrida, böja sig o.s.v. är überjävligt, men gå funkar rätt bra!

vattenparklillan11

jagoqvick

Fina polaren!
När vi kom hem körde vi lite lydnad på gräsmattan här ute och avslutade med godisletning. Sen satt vi på trappen en stund och njöt av den fina kvällen. Och pussades. 😀

jagoqvick2

4 reaktioner på ”Vattenpark Lillån, Fjugesta

    1. Ja jag måste säga att Lekeberg är väldigt, väldigt fint!
      Jag ska se till att stanna och fota längs småvägarna mellan Fjugesta och Kumla, t.ex. Så fantastiskt fint, jag blir som alldeles rörd varje gång jag åker där!

      Gilla

Kommentera

