Finhelg

Ja, en riktig finhelg har jag haft, med fina vänner, rally, härligt väder, stickning m.m.

vante1

Jag har stickat vantar i Noro Kibou från Massor av Garn.
Vilket garn!!

labbe

Jag har haft ett mjukt labbehuvud mot min fot. Inte Max dock utan en underbar fröken vid namn Pixie. Kärlek! Det är nåt alldeles speciellt med labbar ändå… 🙂

asker1

asker2

Jag har varit i Askersund tillsammans med Henrik och ätit Go’ Glass ombord på en båt.
(Båten ligger alltså stilla vid kajen jämt. Annars hade jag aldrig klivit på. No way!)

asker3

rally

Hela lördagen spenderades på Rally Killingen i Grums tillsammans med gamla och nya vänner i strålande sol.  Jag var aldrig ut på någon sträcka och tittade – kroppen höll inte för det den här gången, utan jag stannade på serviceplatsen hela tiden. Det är lika roligt det. 🙂 Det är ju mycket folk till varje ekipage så det är alltid full rulle på serviceplatsen även när de man är där med är ute och kör sina sträckor.

rally2

Stickningen var förstås med!

rally3

stick

Idag har jag varit hos Åsa en sväng igen och hjälpt henne med ett par mönster.

hemat2

hemat

vila

När jag kom hem blev det vila. Och lite mer vila.

vila2

Att leva med en sån här ryggskada, och så all värk som jag hade redan innan, sliter enormt på en. Både rent fysiskt och mentalt. Man träffar läkare efter läkare efter läkare och alla tycker olika och har olika åsikter om vilken smärtlindring man ska ha eller om man ens ska ha nån. Jag gör allt jag kan göra, jag försöker hålla igång så mycket det går trots att jag har så jääävla ont och jag lyssnar och lyder och provar x och provar y och verkligen kämpar och sliter, men just nu känns det som att det inte hänt just nånting sedan i höstas då ryggen gick sönder med buller och bång. Det är så frustrerande!

Då är helger som den här.., det är värt så mycket för mig så det går knappt att beskriva i ord! Även om det sliter hårt på orken det med, så ger det sådan glädje och sånt pepp. Utan det skulle jag inte orka.

Kommentera

