Vantstickardag med kapitulation

Ja idag har jag inte gjort så värst mycket mer än stickat. Hade en helvetesnatt och somnade inte förrän framåt fem. Trött och full av smärta och allt annat än glad när jag släpade mig ur sängen på morgonen bestämde jag mig för att nu skiter jag i det här med att vara utan smärtlindring, det går ju inte!!!

ajaj

Nej, jag tycker inte om biverkningarna, och jag tycker inte om att kroppen blir beroende av medicinen. Men det handlar om balans, att välja mellan pest och kolera och det är bara att inse att det går inte utan smärtlindring. Jag har svårt att klara tillvaron ändå och stå ut med all smärta.

Sagt och gjort, jag tog en tablett och bestämde också att idag blir en riktig vilodag. Inte en massa göra-nytta, ingen motion. Bara vila. Fram med stol, dator med ljudbok och så stickning:

stickplats

vantar1

Dagens projekt var att sticka färdigt vantarna i Noro Kibou.

fil

Jag har verkligen vilat. Haft det lugnt och skönt. Bara bara tagit det lugnt.

qvck

ajavckj

Och medicinen gjorde sitt och den värsta smärtan försvann, och vantarna blev färdiga.

vantar2

vantar3

6 reaktioner på ”Vantstickardag med kapitulation

  1. Ibland går det och ibland går det INTE!!! Och ibland är biverkningarna trots allt att föredra vilket säger en del… Här har inte heller blivit många knop gjorda – bara lite korsord 😦 Imorgon är en ny, och förhoppningsvis, mycket bättre dag.
    Var rädd om dig och klappa om dina underbara fyrfota vänner 😊

    Gilla

    1. Ja, det är verkligen pest eller kolera. Vissa dagar vill man kasta pillrena åt helvete för att man mår kasst av dom, andra dagar är de ens bästa vän. :-/

      Gilla

Kommentera

