En o-fartig men allt annat än tråkig dag

mrgn

Med undantag för en snabbis till biblioteket har jag inte varit av gården idag. Jag hade lite planer på några varv i spåret och en utflykt men på förmiddagen försökte jag städa lite (ja jag säger försöker för det blir så lagom effektivt när kroppen orkar max 10 minuter i taget, sen är jag så virrig så jag glömmer ju vad jag höll på med sist 😀 ) och sen bestämde vi oss för att grilla och det tar ju en stund.

Framåt kvällen skulle jag precis packa filt och stickning och åka till Riseberga en stund, när grannen P kom in så då blev det inte heller nåt. Det gjorde ju verkligen ingenting, besök är alltid kul och grannen P är jättetrevlig (och klosterruinen lär finnas kvar imorgon). Ganska snart efter att han gått in till sig, ringde dalmasen P och vi pratade i över en timme. Så, varken motion eller utflykt idag men det gör ingenting för skrattmusklerna har fått sig en rejäl omgång och humöret, som på förmiddagen var lite si-och-så av ontet, for upp i topp. 🙂

filt2

Restgarnsfilten växer med nåt varv då och då. Det är så skönt att virka när man är trött och inte orkar tänka på vad man gör. Då funkar filtvirkningen perfekt.

filt

koft

Koftan i Ullcentrums tvåtrådiga, melerade ull ska få ärmar nu.

defsock

Och så har jag nystat upp den ljuvliga, limegröna härvan Artesano Definition Sock. Kunde inte hålla mig, den lockar och förtrollar värre än Näcken själv. 😀 Sockor ska det bli och jag klurar lite på nåt enkelt mönster med en fläta eller tre. Garnet är så fint och så himla mjukt och jag fantiserar lite om en tunn, fin kofta i det. En turkos kanske?

mysing

Kväller nu och jag är riktigt trött, men ryggen tänker inte låta mig sova än på ett tag, det känns. Kanske ska börja på någon av böckerna jag lånade idag? Det blev En orolig grav och De utstötta av Elly Griffiths – den serien är sååå bra, samt Udda verklighet av Nene Ormes, som låter annorlunda och spännande. Jag tror jag ska börja med den senare.

Imorgon, fredag, är det EFIT. Ses vi då?

2 reaktioner på ”En o-fartig men allt annat än tråkig dag

Kommentera

