Kål och kofta

cal21

Calligraphy växer. Det är bara slätstickning men jag tycker det är en rolig stickning. Perfekt ”tv-stickning” också om man får dille på nån serie eller så. Just nu ser jag om en massa Time Team-avsnitt; en riktig favoritserie.

matl1

Jag har fixat mig ett gäng matlådor. Jag kan tycka matlagning är jättekul, men inte varje gång: vissa dagar är jag trött eller har fullt upp och det blir slarvigt och trist. För att äta bättre har jag bestämt mig för att se till att ha färdiga matlådor till en hel del av veckans måltider. Jag har också gått tillbaka till lchf-kost igen, för min mage mår verkligen inget vidare av ”vanlig” mat och jag är less på att ha en olycklig, krånglande mage – något jag inte har när jag äter lchf-kost.

Idag har jag lagat två grytor: en med fläskkött i och en med kyckling i. Basen är dock densamma för båda grytorna: passerade tomater, kokosmjölk, vitlök, chili, curry, gurkmeja, ingefära, salt, peppar. Smaker jag verkligen älskar!

Till det äter jag lättkokt blomkål eller vitkål (jag älskar vitkål!) som jag stekt mjuk i lite smör. Gudagott!

vitk

 

En reaktion på ”Kål och kofta

  1. Det är så himla smidigt med matlådor! Vi försöker alltid att ha några i frysen -perfekt när det är lunchdags och man just inte har varken lust eller tid att stå och laga mat.
    Min mage tål dock varken vitkål eller vitlök, men kycklinggrytor är annars något som lagas ofta här 🙂

    Gilla

Kommentera

