Må bra-dag!

k2

Ute snöar det lite försiktigt idag. Jag ägnar mig åt stickning, träning och lite städande.
På min Calligraphy Cardigan är jag strax framme vid resåren i nederkanten:

calli

m2

Jag stickar också på ett par lite längre muddar, i Rowan Felted Tweed. En present till en vän.

wiggy

The Stig, till vardags mest kallad Stiggen, gillar att ligga på bordet och hålla mig sällskap.
Han tycker om att ligga och titta på världen upp och ner, gör det ofta. 🙂

wiggy3

wiggy2

tr

Dagens träning fick bli hemma då bilen inte mår riktigt bra och jag inte törs köra innan (världens snällaste) Marcus tittat på den och vi vet vad felet är. Dagens övningar blev:

Plankan, 60 s x 3
Bäckenlyft, 10 st x 4
Squats/knäböj, 10 st x 4
Enbens sätesbrygga, 5 ggr/ben x 4
Flyes på golvet, 10 st x 5
“Kissande hunden” 2 x 15 rep/ben
“Hälsande hunden” 2 x 15 rep omväxlande höger/vänster
Fällkniven (INTE i den takten i videon, haha!) 5st x 3

Efter det körde jag ett enkelt yogapass: Yoga for beginners – A Little Goes a Long Way.
Jag hittade Yoga with Adriene via Clara. Tack för bra tips! 🙂

app

Avslutade sedan med min favoritapp: Stop, Breathe & Think.
Nu känns det helt underbart skönt i kroppen!

Som extra ”grädde på moset” är jag nu fri från smärtstillande. Inget mer gift i kroppen! HEJA MIG!! 🙂 Enkelt var det inte att trappa ner och till sist sluta helt med dem, men nu är det gjort och jag är otroligt glad för det! Det innebär att jag har mer ont igen, såklart, men – jag har bestämt mig för att hellre det än att vara beroende av piller.

En reaktion på ”Må bra-dag!

Kommentera

