Skit kvinnor hör

Jag har nog fått höra de flesta av de här exemplen. Om och om igen. Från pojkar/män.
När jag var 5, 15, 20, 30, 40 och det verkar inte sluta.

NÄR tar det slut?!
Och vad FAN har dom med det att göra? Och VAD ger dem ens rätten att säga sån skit till en annan människa, undrar jag.

3 reaktioner på ”Skit kvinnor hör

  1. Jag känner mig lika udda varje gång det här är på tapeten. Visserligen har min mamma oroligt sagt flera gånger i mitt liv att jag äter för lite och vår veterinär frågade faktiskt förra julen om jag hade gått ner i vikt, men båda hade goda skäl för oro och fråga. För övrigt… nä. Jag är uppenbarligen en rätt udda fågel (däremot kan det hända att jag sagt i alla fall ett par av sakerna till min man)…

    Gilla

    1. Det är skillnad på de situationer du beskriver och på det jag, och videon, tar upp, där de här replikerna är sagda i syfte att förminska, trycka ner, håna.
      Och har du aldrig råkat ut för det så är du att gratulera. Verkligen!

      Gilla

  2. Ja, några har jag kanske hört, men långt ifrån alla.
    Och ler när jag läser mossfolks sista mening .., det har nog med igenkänning att göra ,.-)

    Gilla

Kommentera

