Bergslagen i mitt hjärta

19-2

Idag skulle Marcus byta till sommardäck på min bil. Eftersom vädret var helt ljuvligt bestämde jag mig för att åka ett par timmar innan jag skulle vara i Striberg, och ta vägen genom skogen och Pershyttan. Det blev en helt underbar tur – Qvick och jag stannade lite här och där och gick i skogen, njöt av solskenet, lyssnade på fåglar, snusade tallskogsdoft, lyssnade på bäckar och gick på mjuk mossa.

Jag trivs väldigt bra i Fjugesta/Lekeberg, det gör jag verkligen, men ååh.., det är allt i bergslagsskogarna mitt hjärta finns och jag känner mig alldeles hemma.

19-1

19-3

19-7

19-6

19-5

19-4

19-8

19-14

19-9

19-10

19-11

19-12

19-13

19-15

hundarna

Avslutade gjorde vi som sagt i Striberg, med däckbyte, kaffe och en massa bus.
Glada, glada hundar. 🙂

3 reaktioner på ”Bergslagen i mitt hjärta

  1. Jag förstår dig precis. Vi har absolut inga planer på att flytta härifrån, men åh som jag saknar turerna till Ånnaboda! Det går förstås att åka dit härifrån med, men blir ett lite mer tidskrävande projekt…
    Skogarna häromkring är liksom inte alls desamma (eller så är det bara vi som fortfarande inte har hittat de där guldplatserna?).

    Gilla

Kommentera

