En ljuvlig kväll i skogen

skog

Efter jobb och middag blev det en tur ut i skogen.
Jag var alldeles för rastlös och kvällen alldeles för vacker för att göra annat.

skog2

skog3

Jag hörde göken och koltrasten och en spillkråka.
Skogen var grön och doftade ljuvligt.

skog4

skog5

Finaste kompisen var med, förstås.

skog6

skog7

Innan vi gick iväg på själva promenaden stegade jag ut i en annan del av skogen och gjorde ett spår. 35 minuter senare tog vi på sele och lina och så provade vi.

skog8

Det gick hur bra som helst! Qvick fick upp spåret direkt och följde det sedan hela vägen utan minsta tapp. Som belöning i slutet av spåret väntade det absolut bästa Qvick vet: en boll. Lyckan var total. 🙂

Det här gör vi om! Jättekul för både mig och Qvick. 🙂

skog9

Så här fint är det längs vägen hem.

4 reaktioner på ”En ljuvlig kväll i skogen

  1. Åh, vi borde lägga fler spår. Cosmos blir lite för ivrig och har framförallt inte tid med något spårslut, men övning sägs ge färdighet och hans syskon är visst väldigt duktiga (om än på viltspår).

    Gilla

    1. Ja det blir ju alldeles säkert bättre med övning. 🙂
      Det blir nog ett spår idag igen för det var så kul. Ett längre idag. Tyckte jag tog i med så där 60 m igår med tanke på att det var vårt allra första försök men det susade han ju klart som ingenting. 🙂

      Gilla

  2. Nordegren och Epstein är ritual för mig när jag går i säng; då lyssnar jag på sr.play och jag älskar det programmet! När Louise håller i det hela, ja, då smågnäller herrn …, men jag tycker ändå om dom!

    Gilla

Kommentera

