Halland. Kärlek, glädje, minnen.

ha3

Med vissa vänner är det som om tiden stått still oavsett hur lång tid som gått sedan man sågs senast. Dit hör Elisabet och Pv. Elisabet och jag började läsa varandras bloggar 2005 (jag hade en annan blogg då) och i maj 2006 hälsade jag på henne första gången. På den tiden bodde hon i Ystad och Pv hade ännu inte dykt upp i bilden.

Det blev flera besök i lilla ettan på ”Wallanders gata” i Ystad och himmel så mycket roligt vi haft tillsammans! Riktiga äventyr. 🙂

Vi har farit kors och tvärs i Skåne och ätit matsäck på stranden i såväl Falsterbo som Kåseberga, motat kossor vid Ales stenar, skällts ut av Skånes suraste busschaufför, tagit båten till Ven (för mig som är livrädd för vatten och hatar att åka båt blev den resan snudd på en nära-döden-upplevelse) för att hälsa på Pv som då var där med segelbåten – och jag fick hoppa på ett ben eftersom jag stukade foten precis innan. Vi har träffat andra bloggare/bloggläsare från hela landet. Vi har skrattat så vi nästan kissat på oss. Vi har delat många privata tankar och funderingar, sånt som aldrig hamnar i bloggarna.

Ja, det finns såååå många roliga, härliga, knasiga minnen. Elisabet är en av få som vet om inte allt så i alla fall väldigt, väldigt mycket mer än de festa, om mig. Hon är en otroligt varm människa och en oerhört fin vän.
Och Pv är lika fin han! Det var alldeles, alldeles underbart att äntligen ses igen. Vi konstaterade att senast vi träffades var 2008, och det är på tok för länge. Och ändå, när vi nu ses så är det som att samtalet liksom bara fortsätter, som om ingen tid alls gått.

ha4

ha5

Och vi har promenerat vid havet och pratat ifatt och skrattat och haft finfint sällskap av lilla gullfian Nelly, och Harry.

ha1

ha6

ha7

ha8

ha9

ha10

ha11

ha12

ha13

ha14

ha15

Och jag har mått så gott, så gott. Jag avskyr att vara i eller vatten, men vid vatten, där trivs jag. Och så härliga, friska vindar och ett fantastiskt landskap på det. Gött!

ha16

ha25

6 reaktioner på ”Halland. Kärlek, glädje, minnen.

  1. Så fint och så roligt med lite text här på bloggen 😉
    Jag tror för övrigt att jag tittat i på det här inlägget i alla fall tre gånger och blev nu alldeles förvånad över att jag inte lämnat någon kommentar.

    Gilla

Kommentera

