Första advent i Mullhyttans kyrka

1adv6

Tänk att ha ett jobb man alltid längtar till. Så mycket att man åker dit en söndag när man alls inte jobbar, och hjälper till. För att få träffa människorna, dela glädjen och värmen.

1adv5

1adv7

Först kyrkkaffe för alla som vill. Hembakt fika, tända ljus och härligt sorl kring borden.

1adv2

I kyrkan massor av tända ljus. Såå fint.
Och orgelmusik och saxofonspel som var så vackert att jag trodde hjärtat skulle gå sönder!

1adv4

1adv3

1adv8

Åh vad jag önskar detta var ett jobb jag fick stanna i, men tyvärr är det ju bara arbetsträning och jag ska vidare sen. Men, medan det varar njuter jag!

1adv1

3 reaktioner på ”Första advent i Mullhyttans kyrka

  1. Vad kul att få se Mullhyttans kyrka! Den har min mamma pratat om. Hon växte upp i Dormen och bl a Mullhyttan och Mullhyttanskyrka har jag hört mycket om ☺
    Att njuta av sin arbetsträning är väl ett gott betyg på alla vis.
    Var rädd om dig!

    Gilla

Kommentera

