Så mycket glädje

gl

Det här jobbet alltså (ja, praktik är det ju, inte ett ”riktigt” jobb, men jobbar gör jag ju…) – stället och människorna där fyller mig med sån glädje!
Idag fick jag lyssna till fiolspelande medan jag bakade och en stund hade jag sällskap i köket av en av fioleleverna. Hon hjälpte mig provsmaka och hon pratade och frågade och hade energi för minst 10 personer. 😁 Jätteroligt! 😊❤
När livet inte är alldeles enkelt och när man har en kropp som konstant gör ont, då finns det nästan inte ord för hur mycket det betyder att få tillbringa sina dagar på en plats där man trivs så oerhört och som alltid ger en sån glädje!

gl2

gl3

Nu hemma. Humöret på topp som det alltid är när jag varit i Kyrkans Hus (det är alltså där jag jobbar). Jag dricker kaffe och ska sticka vidare på diverse julklappar. Chrille fixar middagen idag.

Och tänk, imorgon får jag jobba på världens trevligaste ställe igen. Jag längtar!

2 reaktioner på ”Så mycket glädje

Kommentera

