Snabbis

Hemma en snabbis. Egentligen jobbar jag eftermiddag på torsdagar men idag ville jag baka dagens fika samma dag, för det ska vara glasyr på och den är godast färsk tycker jag. Så i morse for jag in och bakade mjuk pepparkaka i långpanna (det här receptet använder jag). Nu står den och svalnar, och glasyren är ihopblandad och redo och väntar i kylen.

Ätit en skål ärtsoppa till lunch och ska strax ut på snabbispromenad med Qvick innan det är dags att åka iväg igen. Tar med kakan och glasyren och lingon och gör i ordning det sista på plats i Mullhyttan. Idag ska vårt arbetslag stå för underhållningen, det ska sjungas julsånger. Jag ska filma så jag slipper sjunga, och det är det säkert inte bara jag som är glad för. 😉

Torsdag är bästa dagen på hela veckan, de här träffarna är så roliga!
I december händer så mycket roligt, både i församlingen och annat, så jag har fått skriva upp allt så jag inte missar något. Julen blir lite knepig i år, men det går ändå. Resten av december blir i alla fall mer än bra. 🙂

Kommentera

