Torsdagsträff i Mullhyttan

jobb2

Torsdag betyder träff för daglediga. Varannan vecka är det i Kyrkans Hus i Fjugesta, varannan vecka i Mullhyttans kyrka. Idag var vi i Mullhyttan och det var sista träffen för i år så arbetslaget sjöng in julen och det var julfika.

jobb3

Det är så vackert med alla ljus i kyrkan!

jobb4

jobb5

Efter julsångerna var det fikadags i salen intill. 34 personer var vi idag och det var ett härligt sorl i rummet!

jobb6

jobb7

Så här blev mina små ”pepparkakebakelser”. 🙂 (Recept här.) De blev tydligen jättegoda, kul! 🙂

jobb1

Och så började det snöa, hurra!!

På söndag ska jag jobba igen; då är det julmarknad och luciatåg och i kyrkan kan man äta julgröt och skinkmacka mellan 11-15. Det kostar bara 40 kr/person så är du i närheten tycker jag du ska komma. 🙂

2 reaktioner på ”Torsdagsträff i Mullhyttan

  1. Vad mysigt det låter! Hade det inte varit så att vi skulle in på operation med lillebror på måndag hade vi nog kunnat tänka oss att ta en sväng till Mullhyttan på söndag 🙂

    Gilla

    1. Jag tror det blir supermysigt!
      Hade varit sååå roligt om ni kommit, men jag förstår att ni avstår. Dumt att riskera något så nära inpå. Kraaam!

      Gilla

Kommentera

