Jul och nyår

En riktigt lugn och skön jul och likaledes nyår har det varit i det här hemmet.
Mycket sticktid, filmtittande och fantastiskt trevlig gemenskap.

Julaftons morgon innehöll som vanligt pralinmumsande, sällskapsspel, lite julklappar och en väldig massa mys. 🙂

Julaftons eftermiddag och kväll firade jag tillsammans med en person jag träffat några få gånger och en jag aldrig träffat alls innan, efter en inbjudan att komma hem till mig om man satt ensam. Och så himla trevligt vi hade det! Jättekul!

På juldagen var jag på julotta i min favoritkyrka, d.v.s. den i Kvistbro.
Massor med levande ljus, en fin predikan och vackra psalmer. Precis hur stämningsfullt och mysigt som helst.

Det har pusslats julklappspussel – Chrille fick ett Game of Thrones-pussel i julklapp av Sanna. Det var längesen jag lade pussel, det borde man göra oftare. Väldigt avkopplande och mysigt att göra tillsammans. 🙂

Jag har umgåtts med fina Morris och hans matte som är en väldigt, väldigt fin vän. Många fniss och skratt, blandat med samtal om allt mellan himmel och jord.

Bara stickade och virkade julklappar, som det oftast blir från mig. Dessa fick en annan fin vän. Lovikka-vantar efter ett Järbo-mönster, med en speciell hälsning i broderierna, en intern grej mellan oss. 🙂

Och så till sist en sällsynt bild med alla fyrfotingarna samlade. Det var nära att Stiggen hann smita men jag fick honom allt. 😀

Kommentera

