Värmland tur och retur

Människor, möten, gemenskap – jag har sagt det många gånger: det att träffa människor man trivs tillsammans med och umgås och ha kul ihop, det är för mig meningen med tillvaron.

Jag har varit till Värmland en sväng. Kopplat av med stickning, eldsprak, bastubad, intressanta samtal.

Turistat lite också. Detta är Frödingstenen.

Strax norr om Alsters herrgård och E18 står Frödingstenen som invigdes år 1921 och är skapad av den värmländske bildhuggaren Christian Eriksson. I stenen finns motiv ur tre Frödingdikter: ”Ett gammalt bergtroll”, ”En morgondröm” och ”Strövtåg i hembygden”.
Källa: Karlstads kommun.

Och alldeles nära finns ju Alsters herrgård så där blev det också ett stopp. Otroligt vackert!

En mysig avslutning på ”jullovet”. 🙂

2 reaktioner på ”Värmland tur och retur

  1. Jag känner mig ofta så osocial när jag läser hos dig. Nya bekantskaper kors och tvärs i landet och så himla många fina platser du lyckas hitta! Tack för att du ger oss glimtar på bloggen 🙂

    Gilla

  2. Jag har slängt bort så många lager av mig själv som var alldeles fel. Kommit underfund med vad jag är för en sort och hur jag vill leva. Och hittat andra som tänker lika samma. Det underlättar. 🙂
    Och så älskar jag verkligen att flänga runt! Jag har inte nåt särskilt stort behov alls av en fast punkt och skulle nog kunna resa omkring som jobb. 😀

    Gilla

Kommentera

