Den första riktiga babykoftan

En av prästerna på jobbet ska bli pappa vilken dag som helst. Den här babykoftan har jag stickat till honom och hans fru. Eller ja, till deras bebis förstås. 😉

Mönstret heter Den första riktiga babykoftan och finns i boken Sparat – små stickade kläder från vår barndom av Celia B. Dackenberg (hon som även gett ut den ljuvliga boken Sagornas stickbok som ligger högt på min vill-ha-lista).

Jag har stickat minsta storleken, i Visjögarn från Östergötlands Ullspinneri. Det gick åt ganska precis 100 gram. Koftan är såå mjuk och skön och den var både snabbstickad och rolig att sticka.

En reaktion på ”Den första riktiga babykoftan

  1. Som biblioteksanställd kan jag tipsa om att boken finns att låna på biblioteket. Jag hade den hemma och bläddrade i – när/om det blir smått i min bekantskapskrets finns där mycket jag vill göra.
    Vilken tur den blivande pappan har som får en så ljuvlig liten kofta! Förhoppningsvis kommer den att användas om och om igen.

    Gilla

Kommentera

