#februarifoton: Mitt kök

16473611_1380113002030711_1278680542528459157_n

Dagens rubrik i februarifoton är ”mitt kök”.
Mitt kök hemma är gräsligt (lääängesen lgh rustades) och det är inte något favoritrum alls. Slitet och fula färger (gult, brunt, orange och aprikost…hu!).
Men lilla köket i Kyrkans hus, det tycker jag om, så jag väljer att visa det istället.
Jag älskar det köket för det är en plats som har betytt och betyder enormt mycket för mig.
Det symboliserar övergång från lång sjukskrivning och ensamhet till mening med tillvaron – och det omgiven av så många UNDERBARA människor.
Kyrkans hus är sprängfyllt med kärlek, värme, glädje, engagemang, musik, sång, aktivitet, medmänsklighet och äkthet – för att bara nämna några saker.

2 reaktioner på ”#februarifoton: Mitt kök

  1. Å, smart! Du gör det här också, den här utmaningen! Jag står över eftersom vi blir borta sista veckan i den här månaden och då blir det så krångligt. Men kul att följa med och härligt Ulrika det här med församlingshemmet, att du trivs så bra där och dom med dig.

    Gilla

  2. Det är en himla rolig utmaning tycker jag, roliga rubriker. Otroligt kul att se alla andras bilder. 🙂

    Ja det är en fantastisk plats att vara på. För alla!

    Gilla

Kommentera

