En helt vanlig februarisöndag i bilder

Idag är det dags att ta en bild i timmen igen. Fler som gör detsamma just idag hittar du här.

efit12feb1
07:00
Den vanliga frukosten: kaffe och stickning.

efit12feb2
08:00
Bästa polarn vilar nöjd efter promenad och frukost.

efit12feb3
09:00
Då stickar jag och lyssnar på en favoritpodd.

efit12feb4
10:00
Stiggy vill gosa.

efit12feb5
11:00
Då gör jag ett gäng krabbelurer åt oss.

efit12feb6
12:00
Då är jag ganska så oerhört väldigt less på smärta.

efit12feb7
13:00
Då ska jag snart åka till Mullhyttan och hjälpa till vid eftermiddagens kyrkkaffe och gudstjänst.

efit12feb8
14:00
Då börjar jag duka fram dagens fika i Mullhyttans kyrka.

efit12feb9
15:00
Gudstjänsten är tvåspråkig: svenska och teckenspråk.

efit12feb10
16:00
I kyrkan finns små pysselstationer och det pysslas friskt, som en del av själva gudstjänsten. Dagens tema är kärlek.

17:00
Då var det dags att plocka undan och fylla diskmaskinen och lite sånt och jag glömde fota.

efit12feb11
18:00
Hemma igen. Det hade önskats stuvade makaroner och stekt falukorv till middag, så det handlade jag till på hemvägen.

19:00 glömde jag fota, då satt jag och bara var tröööött i soffan.

efit12feb12
20:00
Då steks det pacmans falukorv till middagen.

efit12feb13
21:00
Speldags!

efit12feb14
22:00
Spelet pågår fortfarande. Många gapskratt blir det, åt knasiga ord med otroligt långsökta motiveringar.

Nu är klockan snart 23 och jag ska sticka några maskor (för att gå och lägga sig utan att sticka åtminstone liiite, är otänkbart!) och sedan gå och lägga mig, för nu är jag tröööött.

22-bilden får bli dagens sista.
Tack och godnatt!

 

12 reaktioner på ”En helt vanlig februarisöndag i bilder

  1. Inte illa att hålla ut så många timmar innan du blev less… Grinigt med värk här också idag.
    Krabbelurer har jag inte ätit på evigheter, det får jag göra nån dag 😋
    Härliga fyrbeningar, de förgyller även den grinigaste av dagar.
    Hoppas det går bra med kyrkjobbet.

    Gilla

  2. Minns inte om jag skrev här igår, tror då det.. Har väl hamnat i stammen.
    Jo, det var om pacman.

    Krabbelurer måste jag kolla in vad det är. Inget känt ord hos oss.

    Gilla

Kommentera

