Lilla mudden

(Jag flyttar över lite från gamla bloggen som jag gärna vill ha kvar, t.ex. diverse mönster. )

mudden

Stickade muddar värmer skönt när man bara känner sig lite kulen, i glipan mellan vante och jackärm eller när man jobbar vid en dator, t.ex.

Muddar är också perfekta restgarnsprojekt – de här är stickade av rester av Araucania Nature Wool jag hade liggande. Det gick bara åt några gram per mudd. Jag stickade med stickor 3,5 mm.

Mudden är 9,5 cm tvärs över när den ligger platt på bordet, så jag har ca 18-20 maskor/10 cm i masktäthet.

Jag lägger upp 40 maskor och stickar sedan så här:

Varv 1: 2 räta, 2 aviga.
Varv 2: Alla räta.

Upprepa dessa två varv tills mudden är den längd du vill ha den. Mina är 8 cm.

mudden2

 

Kommentera

