Ute. Mer ute!

Vi går kvällspromenad, Qvick och jag. På lilla vägen mellan fälten. I gyllene solnedgångsljus. Jag är så glad att den finns, den lilla vägen, det är så väldigt mycket härligare att promenera där än längs en trafikerad väg. På slutet får vi sällskap av Michelin. Vi lunkar på hemåt, sakta. Njuuuuter.

Det doftar vår. Gräs, fuktig jord. Koltrasten sjunger från sitt favoritträd.
Qvick leker med pinnar. Sniffar. Springer och springer, sträcker ut. Lycklig.
Där, ute i naturen, mitt i våren.., där är jag också lycklig. Och jag bestämmer att nu ska det bli så mycket utomhustid det bara går. Det finns inget bättre. Inget!

2 reaktioner på ”Ute. Mer ute!

  1. Jag hoppas det blev bättre efter pillerintag!
    Jag har jobbat i kyrkan idag, med dagledigträff. Ont överallt men jag blir så glad av jobbet att det går att glömma det just då. Men vad gjorde man utan piller…
    Kram!!

    Gilla

Kommentera

