Norrut!

Jag klev på tåget i Örebro…

…och 8 timmar senare klev jag av i Örnsköldsvik…


(Foto: Micke)

..där blev jag upplockad av Mr Kludd himself. Den dagen blev det inte så himla mycket mer för efter 10 timmar på resande fot var jag ganska mör. Tågresan var himla trevlig trots de många timmarna, jag hade trevligt sällskap av bagaren Janne och då gick timmarna lite fortare.

Torsdag morgon vaknade jag och kunde konstatera att jag sovit långt bättre i Ångermanland än i Närke. Härligt!

Efter frukost gav vi oss ut på utflyktstur.

Magiskt vackert landskap!

Andra gör krogrunda, Micke och jag gör kapellrunda, vi. 😀

Dagens första: Fällsviks kapell.

Sen for vi en liten bit till och då hamnade vi i Barsta, och Barsta kapell, som jag tycker var helt fantastiskt vackert:

Färden gick vidare och nästa stopp blev vackra Bönhamn. Även där besökte vi ett kapell:

Bönhamn var verkligen otroligt vackert!

Sista utflyktsstoppet blev Norrfällsviken. Där finns också ett kapell men vid det laget var vi lite trötta och valde att stanna till och äta pizza istället.

På hemvägen stannade vi till vid Mickes familjs stuga och tog oss ett dopp i sjön.

Ja, undertecknad badade i alla fall. Sällskapet var uppe igen efter ett par sekunder, det räknas ju inte som bad… 😉

Sen hemåt där det blev grillat till middag och en skönt slapp kväll.

(Foto: Micke)

2 reaktioner på ”Norrut!

  1. Och hade ni farit till Skallbergsstugan i söndags så hade den också drag av kapell enär vi firade gudstjänst på altanen. Och sen när vi fikade kom det en örn seglande med små små arga korpar ikring sig!

    Gilla

Kommentera

