Bad nr 17 och Rynningeviken

Ledig dag. Tuff start och vrångt humör. Vad gör man då? Man åker och badar förstås! 😉

Bad nummer 17 denna sommar och idag utmanade jag mig själv lite till – genom att blöta ner huvudet också. Jo, för den som inte lider av sån skräck för vatten som jag låter det förstås som en urfånig grej, men det är ett stort steg.

Det blåste ordentligt idag men vattnet var lika varmt och jag hade hela platsen för mig själv och fick en fin stund i lugn och ro.

Jag tog med kaffe, äggmacka och en bit ”brunost” och åt frukost där på stranden medan jag torkade efter badet. Härligt!!

När jag skulle fara hemåt frågade A om jag ville ta en fika och det ville jag ju, så det blev bara hem och byta om och så iväg igen, nu till stan. Vi for till Rynningeviken och tog en fika på Naturens Hus och sedan en promenad i fantastiskt vackra omgivningar. Mitt första besök där faktiskt, men absolut inte sista. Åh så fint!!

 

2 reaktioner på ”Bad nr 17 och Rynningeviken

  1. Jag är verkligen imponerad och glad för din skull med hur otroligt långt du har kommit i ditt arbete med att övervinna vattenskräcken. Och att våga doppa huvudet är stort ❤❤❤

    Gilla

Kommentera

