Huller om buller

Sommaren är så härlig, så härlig. Jag njuter och för det mesta känns livet bra. Stundvis dippar det p.g.a. smärta men jo då, för det mesta är det bra.

Igår var L och jag ute och for här i skogarna. Härligt väder och vackra, vackra vyer! Närkeslätten är jag inte jätteförtjust i, men åt kilsbergskanten till, ja där är det svindelvackert och där känner jag mig mer hemma. Skog, ni vet.

Doften av solvarm tallskog…

Det blev ett bad också, på vår skogstur.

Ja sen for jag hemåt igen på små grusvägar omgiven av skog. En sån här vy kan göra mig alldeles svindelglad! Här trivs jag.

Kvällen blev oväntat trevlig, för Micke kom förbi igen på sin väg norrut/hemåt efter en semestertur söderut sedan han for härifrån i tisdags morse. Vi grillade och surrade till ganska sent.

Denna dag inleddes med ett litet besök vid hembygdsgården och kvarndammen i Mullhyttan. Det är så fint där!

Tälten står inte där i vanliga fall men i helgen är det marknad i Mullhyttan, bl.a. här.

Ja sen tyckte jag absolut att vi skulle ta oss ett morgondopp också. 🙂 Micke var tveksam, men väl i tyckte han precis som jag att det var helt underbart.  Vi åt frukost där vid sjön också. En härlig start på dagen!

När jag vinkat av Micke for jag in och jobbade några timmar. Bakade gluten- och mjölkfritt fika till morgondagen.

Jobb innebär alltid ökad smärta, så efteråt blev det medicin och vila i solskenet ett par timmar. När smärtan lugnat sig blev jag…

…badsugen. 😀

Hade stället helt för mig själv och det var alldeles lugnt och kvällen var så fin och vattnet alldeles mjuk-varmt. Efter badet satt jag där länge och bara njöt av den fina kvällen och lugnet och av att inte ha kräksont.

Nu är jag uppe i 21 dopp denna sommar!

Och nu är kvällen här hemma alldeles gyllene och tappa-andan-vacker!

4 reaktioner på ”Huller om buller

  1. Lite tveksam till bad måste man väl få vara? 😉
    Haha.. nejdå. Var jättevarmt denna gången.

    Vilken fin sistabild och jag gillade träden också.

    Gilla

Kommentera

