Majlördag i bilder

Idag är det Ett foto i timmen igen. Fler som är med hittar du här.


00:45
Då sitter jag och pratar, via chatt, med någon som behöver någon som lyssnar. ❤


08:30
Då sitter jag alldeles nyuppstigen, rufsig och trött och lyssnar på en favoritsång, när Marcus frågar om jag vill hänga med på rally. Ungefär nu på en gång. Klart jag vill men oj vad jag får bråttom! Duschar, klär på mig, packar väska i ett huj och far till Karlskoga för att möta upp Marcus och Patrik.


Omkring 10 är vi på väg mot Karlstad.

Och sen blev det en del fotat men tider har jag ingen koll på så jag bara lägger upp dem i ordning:

Parkerat vid målet på SS4. Lite kaffe innan vi knatar iväg in på sträckan.

Framme inne på SS4 vid ett bra, lite knixigt ställe. Vi sitter och har det gott i varmt och skönt väder i väntan på start – vi är tidiga så det dröjer över en timme dit.

Virkar lite medan vi väntar.

Äntligen är det igång!

För det här ekipaget tog tävlingen slut i diket här. De kom för långt ut, for ner i diket (direkt efter avtagsvägen) och det tog tvärstopp och de hamnade på taket. Snöpligt, speciellt som bilen var lånad… 😉 Så kan det gå.

Åksugen blir man!!

Vänner har anslutit och vi har det precis hur trevligt och kul som helst!
(Det blir ju inte så jätteintressant för den som kikar på min dag – vi satt på samma åker så där en 7 timmar…)


18:30 ungefär
Då är vi på väg tillbaka till bilen. Det regnar och jag är kall och trött men så så så glad. Jag ÄLSKAR verkligen rally! Naturligtvis är det allra roligast när man tävlar själv, men att vara ute och titta är nästan lika roligt. 🙂

Sen blev det ju bilresa först till Karlskoga, där min bil stod, och sen hem till Fjugesta och där handlade jag lite inför ESC-myskväll så inga bilder blev det där.

Eurovision song contest-final tillsammans med Chrille och Sanna.

Jag fick kämpa för att hålla mig vaken till slutet för efter en lång dag på rally är man rätt trött, men kul hade vi. Och jag tycker det är ljuvligt att Portugal vann. Fantastiskt vacker låt (speciellt när han sjöng den tillsammans med systern!) och roligt för Portugal att äääntligen få vinna. 🙂
Mina andra favoriter var Frankrike, Belgien, Ungern, Vitryssland och Skeletons-tjejen som jag just nu inte minns vilket land det var.

Och nu, nu är klockan 01:48 och jag måste sooooova!!

6 reaktioner på ”Majlördag i bilder

Lämna en kommentar