Tredje advent i bilder

Idag är det EFIT (Ett Foto I Timmen). Fler som är med just idag hittar du här.


00:15
Dricker varm choklad, stickar på julklappssockor och tittar på Historiska hemligheter på SVT Play, om Egyptens tio plågor.


01:15
Nu stickar jag med ögonen i kors, så det är nog dags att gå och lägga sig.


07:30
Jag har sovit som en stock (och stockar sover tydligen otroligt bra?) sen jag lade huvudet på kudden! Jag som normalt vaknar en gång i halvtimmen. Smärtstillande + muskelavslappnande när jag går och lägger mig är bra grejer.
Jag gör så ibland, tar det ”inför natten” så att säga, men får alltid höra av vården ”Du ska absolut inte ta smärtstillande i förebyggande syfte, bara när du verkligen har ont! Ajabaja!”… Jag vet inte jag, men jag tycker nog det gör mer gott att ta medicin när jag lägger mig och få sova en hel natt som normala människor gör, än att vakna mitt i natten med sån hög smärta att det tar 2-3 timmar innan jag kan somna igen.
Så…jag har sovit flera timmar i sträck och är mycket piggare än jag brukar vara, men inget kostar gratis med den här kroppen: jag har mer ont i kroppen än en vanlig vakna-stup-i-ett-natt, eftersom jag legat så länge. Nå, en kan inte få allt och den här gången var det skööönt med så mycket sömn! 😀

Nu frukost: kaffe och hälstickning. Det blir en bra dag det här. 🙂
Kalle Moraeus och Lisa Miskovsky sjunger Klockor ring för mig.


08:30
Solsken, snö och minusgrader (10 stycken) ute, vilken härlig morgon!

Jag har fyllt på kaffemuggen och stickar häl.
Elvis sjunger I’ll Be Home for Christmas.


09:30
Fortfarande en väldigt lugn förmiddag här. Alla sover utom jag och Michelin (men han är på god väg att somna om).


10:30
Då har jag fäst de sista trådarna på det här julklappssocksparet.


11:30
Årets torkade apelsinskivor till julgranen är färdiga.


12:30
Börjar på nästa julklapp.


13:30
Qvick och jag är på hemväg efter en härlig promenad.


14:30
Det börjar skymma. Ljuset är så vackert!
Nu ska jag snart bort så nu dröjer resten av bilderna ett tag, kanske till imorgon.

En riktigt härlig tredje advent önskar jag er så länge!


15:30
Då är jag i kära lilla Fjugesta.  Huset till vänster, det stora rosa närmast i bild, är min arbetsplats. Basen, så att säga. Ibland är jag ju i någon av kyrkorna också. Jag är dock inte på väg till jobb.


16:30
Då beställs det pizza.


17:30
Då vilar jag lite.

18:30 såg vi på film och jag glömde fota.


19:30
Filmpaus. Lite vila igen.

20:30 var det mer film och jag glömde fota igen.


21:30
Då pratas det musik.


22:30
Då är humöret på topp!


23:30
Musik, musik och mer musik. Musik kan man verkligen lyssna på och prata om i all evighet. Speciellt om man tycker om samma sorts musik.

17 reaktioner på ”Tredje advent i bilder

  1. Skönt ändå att få sova sammanhängande. Jag brukar säga att en kan höra vad de ger för råd och sen göra som en vill. Du vet ju bäst vad som är bra för dig. Kram!

    Gilla

    1. Jo så är det absolut. Problemet för mig är att jag har mina mediciner ”på nåder” och går det åt fler tabletter än de anser att det ska så riskerar jag en massa krångel. Man är helt utlämnad åt vad vården tycker. Helt.

      Gilla

  2. Gillar att mugg och kudde matchar varandra – är du extra förtjust i prickar på rött? 😉
    Sömn är ju livsviktigt för kroppen, så nog sjutton måste det vara bra för dig att få sova ordentligt!

    Gilla

  3. Konstigt det där med värktabletter, jag får hela tiden höra att jag ska ta i förebyggande syfte och inte vänta till sista minuten innan jag tar dem. Det finns väl lika många varianter som människor – tyvärr
    Hoppad du mår lite bättre nu

    Gilla

  4. Men den där kissen, såååå söt.
    Suget efter att skaffa katt minskade ju inte här direkt, men får åtminstone hålla mig till tåls till januari. 😉

    Gilla

  5. Kommer in med en kram tillbaka!
    Åhh, sådana där torkade apelsinskivor har jag tänkt på tidigare år med efter sett hos dig då också.
    Ibland stoppar jag i mig några värktabletter på kvällen innan jag går och lägger mig när jag känner att ”nått är på gång” då jag vet jag kanske får sova bättre då.

    Gilla

Lämna en kommentar