En novemberlördag i bilder

Idag är det EFIT, en dag då vi tar en bild i timmen. Fler som deltar just idag hittar du här.


00:30
Då har vi just bäddat ner oss, Alfred och jag.
(Alfred är min äldste sons hund, jag är hundvakt. Det blir nog mycket Alfred idag.)

02:00
Uppe och dricker kaffe och stickar en stund, som vanligt den här tiden.
Sista varven på en mössa.


05:30
Helt ok att vakna till den här synen. 😀


06:30
Vi har varit ute på en mycket blöt promenad. Jag värmer mig med kaffe. Alfred tycker att jag ska ge honom frukost. Igen.


07:30
Tråkväder idag: regnet öser ner.
Taylor Swift sjunger Shake it off.


08:30
Då är vi ute i det hääärliga vädret.


09:30
En ovanlig bild: en Alfred som är stilla. 😀


10:30
Mössan är färdig och jag är nöjd!
Älsklingsgarnet Rowan Felted Tweed. Mönstret heter Rikke Hat och finns gratis på Ravelry här. Jag stickade min lite kortare då jag inte vill ha så mycket ”häng” och klarade mig med strax under 1 nystan.

Och just som jag knäpper bilden börjar det snöa ute. Hurra!!


11:30
Bus! 😀


12:30
Då äter vi lunch.


13:30
Trött liten Alfred. Jag är lika trött jag, fast i soffan.


14:30
Då stickar jag på en Riddari-ärm.
Hanna Pakarinen sjunger Leave me alone.


15:30
Slut på bröd, dags att baka mer. Utanför köksfönstret är det då så här fint:

Och borta i Kilsbergen ligger det nu snö:


16:30
Då har jag, medan bröddegen jäste, hunnit baka en omgång havreflarn. Nu behöver jag vila en stund och fint sällskap har jag. 🙂


17:30
Doften av nybakat bröd alltså…ljuvligt!

 

Ja…sen glömde jag visst bort att ta fler bilder… 😀

10 reaktioner på ”En novemberlördag i bilder

  1. Sååå söt!!! Och så perfekt med en mamma som kan vara hundvakt -själva lider vi stor brist på just hundvakter.
    Den där solen såg vi för övrigt ingenting av idag, men nu på sena kvällen var det däremot stjärnklart. Blir att köra försiktigt över kilsbergen i morgon.

    Gilla

    1. Alfred är ju mitt barnbarn, klart jag ställer upp. 🙂 Nä men allvarligt, det är roligt. Och skönt att kunna hjälpas åt. Jag har det dessutom så oerhört lyxigt nu att en kompis flyttat hit till Göksvalla, som också har hund. Så vi hjälper varandra mycket.
      Men du, vi får se till att Cosmos och Qvick får träffas och om de kommer överens (Qvick har kommit överens med varenda hund vi träffat hittills så jag är inte särskilt orolig alls) så kan ju Cosmos vara här när ni behöver hundvakt, inga problem. 🙂

      Gilla

  2. Vilken liten guldklimp du sällskapade med, tur för oss att det var just på en EFIT-dag så vi också fick njuta.
    Ny mössa och nybakat – det låter faktiskt som du hade en riktigt bra lördag!

    Gilla

Lämna en kommentar