En måndag i bilder

Idag är det Efit (Ett foto i timmen). Fler som är med just idag hittar du här.


00:20
Då har jag svårt att somna. Lyssnar på musik.


05:30
Då vaknar jag av att någon lägger sig nära och intill och spinner ljudligt. 🙂 En mysig start efter en natt som inte gav så mycket vila. Ibland går det bara inte att ligga bekvämt hur man än försöker.


06:30
Duschad, klädd och klar. Kaffe och stickning, min vanliga frukost.
Laddar inför första arbetsdagen efter mitt sköna jullov. Idag står bl.a. soppkokning på schemat, men först ska jag skjutsa Chrille åt ena hållet, till hans jobb, och sen åka åt andra hållet, till sjukhuset. Jag ska till handkirurgimottagningen och prata ortoser.

07:30
Då stressade jag omkring för att bli redo att åka hemifrån strax före 8 och glömde ta en bild.


08:55
Då sitter jag i handkirurgimottagningens väntrum och pustar ut. När biljettautomaten på parkeringen krånglar och man är lite sen och vet att man ska gå ganska långt till rätt entré, då blir det lite jäktigt. Puh.

09:30
Besöket hos arbetsterapeuten på handkirurgimottagningen gick fort så jag är redan klar på sjukhuset och på väg tillbaka till bilen. Nu behöver jag inte stressa så nu går jag längs med ån och njuter av det. Med mig hem har jag tre nya ortoser: en handleds-/tumkombination till vänster respektive höger hand och en tumortos till höger hand.


10:30
Då har jag landat i Kyrkans Hus i Fjugesta och också hunnit handla inför dagens arbetsuppgift som är att koka soppa till en grupp som ska träffas ikväll. Det blir broccolisoppa med vitlöksost. Gottigott!

Jullov var jätteskönt och fint men det är väldigt roligt att få börja jobba igen. ”Kökstjänst” är ju dessutom min favoritdel av jobbet så extra roligt att köra igång med soppkok. 🙂

Efwa frågade hur det blev med anställning. Jo, jag fick förlängt med 6 månader till. Fortfarande bara 50% men eventuellt kanske ett projekt startas som jag då ska vara en del av, då blir det heltid ett år. Men om det vet jag inget bestämt i nuläget. Lite svajigt är det och även om jag fullkomligt ÄLSKAR mina arbetsuppgifter så är saker och ting inte helt optimala, men men. Vi får se vad som händer och fötter. 😉 Jag drömmer om ett jobb som husmor eller på café eller liknande, så det blir mer ”kökstjänst”. Och med stadigare anställning. Det här att bara veta ett halvår i taget är lite begränsande.


Recept på soppan jag gjorde idag hittar du här. Den är jättegod!


11:30
Lite jobb vid datorn en stund. Provar tum-ortosen. Väldigt smidig samtidigt som den ger väldigt skönt och bra stöd för tummen och även rätt bra stöd för handleden faktiskt.

12:30
Då var det kaffe och prat och glädje i ett kök som inte är jobbets. Ingen bild.


13:30
Slutjobbat för idag så nu ska jag åka hemåt. Tack o hej för idag, lilla Fjugesta.


14:30
Gått en promenad med Qvick och nu blir det kaffe, smörgås och medicin.

15:30 sov jag.


16:30
Lyssnar på Rush och stickar på Lace Ribbon Scarf. Bara några få varv kvar nu.


17:30
Då är jag hos kära grannen och vännen A och släpper ut hennes hundar en sväng.


18:30
Då har jag hämtat sonen från hans jobb och vi ägnar oss åt lagarbete. Chrille diskar och jag fixar middag.


19:30
Då är det läge att prova nya ortosen.


20:30
Stickning, medicin, tända ljus och favoritmusik (Rush).
Då är det ok, ändå, att man inte orkar så mycket.

Och fint sällskap har jag:

Mycket nöjda kissar sover i varsin kartong. 😀


21:30
Stickar, chattar med bästisen Bengt och lyssnar på musik.
Jag borde gå och sova men nu när kroppen väl lugnat sig så vill jag njuta av det en stund.

 

8 reaktioner på ”En måndag i bilder

  1. Mysig väckning. Tänkte på dig häromdagen och undrade hur det gick med fortsättningen av jobbet. Men det verkar som att du fick förlängning?!

    Gilla

  2. Ska genast spana in soppan, den låter verkligen god.
    Hoppas att dina nya ortoser (nytt ord för mig!) gör skillnad och hjälper där de ska hjälpa.

    Gilla

  3. Haha, fantastiskt, varannan bild är på ett handarbete, men inte samma! Vilken energi! Har du artros möjligen eller är det annan anledning till att du har problem med händerna. Jag har artros i alla fingerleder, tidvis mycket besvärande. Men så handarbetar jag inte, det funkar inte alls. Däremot kan jag sitta o måla med pensel för då rör man inte på fingrarna utan liksom bara håller i penseln. Man får anpassa sig till det som funkar. Soppan såg läcker ut, jag älskar soppor. Tack för titten och ha det gott

    Gilla

Lämna en kommentar