En söndag i bilder

Idag är det EFIT – Ett Foto I Timmen. Fler som är med just idag hittar du här.


00:30
Då vaknar jag känner att det är pillerdags.


02:30
Läser jobbpapper.


06:30
Konstaterar att solen skiner även idag. Härligt!


07:30
Michelin och jag spanar. Han på fåglar och jag på vädret. Verkar inte blåsa idag så det kan nog bli en skogstur. Underbart! 🙂 Igår blåste det så hårda vindar att det inte kändes som en bra idé att vara i skogen.


08:30
Bekantar mig med psalmer. Hittade en rolig version. 🙂


09:30
Stickar på Riddari, tagning 4.


10:30
Då är vi ute och far, Qvick och jag.


11:30
Regn och hagel gjorde det knepigt men det blev grillad korv till lunch till slut. 🙂
Svartgrillad korv äten i skogen slår det mesta!


12:30
Korven uppäten. Vi går en bit på Bergslagsleden. Njuuuuuter!


13:30
Efter ytterligare en bit på Bergslagsleden blev det kaffepaus. Och en stunds stickning:


14:30
Då har vi precis kommit hem och jag kollar igenom bilder från utflykten.


15:30
Hänger tvätt. Jag tycker om att hänga tvätt. Helst ute, men inne också.
Har alltid tyckt att det är en trevlig syssla.


16:30
Mat på gång. Råstekt potatis och blomkål med vitlök, Garam Masala-krydda och lite riven ost. Mmmm!


17:30
Då trillar ”fakturan” på skogsturen in. AJ.
Det blir stickvila.


18:30
Det stickas fortfarande, med fint sällskap. 🙂


19:30
Pratar med plantdjungeln. 😀


20:30
Njuter av köksutsikten medan tevattnet kokar upp.

21:30 – ingen bild. Jag är bara frustrerad. Jag blir inte klok på Riddari-stickningen. Jag har gått ner i storlek 2 ggr och stickar nu L, och trots att bystmåttet för den storleken borde vara för litet för mig så blir det ändå för stort. Igen. Jag har rätt stickfasthet men tröjan blir för vid ändå. Jag blir galen! Nu är jag ilsken och går och lägger mig istället. 😀 Go’natt!

7 reaktioner på ”En söndag i bilder

Lämna en kommentar